15 lutego 2021

Termomodernizacja budynku Szko艂y Podstawowej w Chrz膮chowie

Od 1 wrze艣nia 2020 roku nauka w Szkole Podstawowej w Chrz膮chowie odbywa si臋 w lepszych warunkach, kt贸re stworzone zosta艂y dzi臋ki realizacji projektu pn.: 鈥濼ermomodernizacja budynk贸w u偶yteczno艣ci publicznej w Gminie Ko艅skowola鈥, wsp贸艂finansowanego ze 艣rodk贸w UE, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Wojew贸dztwa Lubelskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej 5 Efektywno艣膰 energetyczna i gospodarka niskoemisyjna, Dzia艂ania 5.2 Efektywno艣膰 energetyczna sektora publicznego.

W ramach inwestycji zrealizowano roboty budowlane bran偶y elektrycznej, sanitarnej, i og贸lnobudowlanej.

  1. Zakres rob贸t bran偶y elektrycznej obj膮艂 m.in: wymian臋 o艣wietlenia na energooszcz臋dne, wykonanie instalacji fotowoltaicznej, wykonanie instalacji uziemiaj膮cej, wykonanie instalacji odgromowej, wykonanie tras koryt oraz rur os艂onowych, wykonanie tablic elektrycznych, wykonanie wewn膮trz budynku WLZ-贸w do tablic elektrycznych, wykonanie instalacji po艂膮cze艅 wyr贸wnawczych, wykonanie pomiar贸w elektrycznych izolacji wykonanych obwod贸w, za艂膮czenie instalacji pod napi臋cie, sprawdzenie poprawno艣ci dzia艂ania i wykonanie pomiar贸w elektrycznych skuteczno艣ci ochrony przeciwpo偶arowej, uruchomienie uk艂adu technologii.
  2. Zakres rob贸t bran偶y sanitarnej obj膮艂 m.in.: wymian臋 grzejnik贸w 偶eliwnych, wymian臋 zawor贸w przygrzejnikowych, wymian臋 kot艂a gazowego c.o.
  3. Zakres rob贸t bran偶y og贸lnobudowlanej obj膮艂 m.in.: ocieplenie 艣cian kondygnacji nadziemnych styropianem wraz z wymian膮 instalacji odgromowej pionowej oraz skuciem odpadaj膮cych tynk贸w i ich uzupe艂nieniem i odnowieniem, ocieplenie stropu poddasza matami we艂ny mineralnej, wykonanie coko艂u z tynku 偶ywicznego, wymian臋 obr贸bek blacharskich wszystkich element贸w budynku, w tym – rynien i rur spustowych, wymian臋 parapet贸w, wymian臋 drzwi zewn臋trznych i cz臋艣ciow膮 wymian臋 stolarki okiennej, wykonanie opaski z kostki brukowej.

Ca艂kowita warto艣膰 inwestycji wynios艂a: 870 287,71 z艂.

Dofinansowanie z bud偶etu UE wynios艂o: 85 % koszt贸w kwalifikowalnych.